1st Discussion Board in a Foreign Language: “Insights on the Peace Process and Post-Conflict in Colombia”

Organized by the Language Institute Fray Bernardo de Lugo O.P. and the School of Sociology, this event was attended by Dr. Devin Cornell, from the University of California (Santa Barbara), who spoke with students and teachers on issues of conflict, violence, memory and reconciliation

Last 2nd of August, The Language Institute Fray Bernardo de Lugo O.P. and The Sociology School started a process of cooperation to provide an academic space in which all students from the Santo Tomas community could participate in the foreign language practice event: “1st Academic Discussion Board: Insights on the Peace Process and Post-Conflict in Colombia”. It wasa strategy to foster the research line: conflict, violence, memory and reconciliation from the School of Sociology Research Group in Social Conflicts, Gender and Territory, recognized by Colciencias.

This event was attended by Dr. Devin Cornell from the University of California (Santa Barbara). Devin Cornell is a Sociology Ph.D student at the University of California, Santa Barbara. He studies culture and politics in the US and Colombia using interviews, big data, and quantitative methods. Devin is exploring how rhetoric and narratives about policy and politics enter our daily lives and determine what we know about the world.

The Academic Discussion Board  joined together the researcher Devin Cornell, Professor and researcher Dr. Ginneth Narváez Jaimes from The Sociology School, and the outgoing mobility officer Mr. Ricardo Arango from The ORII. Special thanks are also expressed to all participants, and to the group representing the Political Sociology Seedbed.

Español:

El pasado 2 de Agosto el Instituto de Lenguas Fray Bernardo de Lugo O.P. y la Facultad de Sociología iniciaron un proceso de articulación, con el fin de cualificar a los distintos integrantes de la comunidad académica tomasina, en la práctica de una segunda lengua. Se llevó a cabo el Conversatorio: “Insights on the Peace Process and Post-Conflict in Colombia”, esta primera discusión académica está contemplada dentro de la línea de investigación “Conflicto, violencia, memoria y reconciliación”, inscrita en el Grupo de Investigación Conflictos Sociales, Género y Territorios

Tuvo como principal invitado a Devin Cornell, quien es estudiante de Doctorado en Sociología en la Universidad de California, Santa Bárbara. Él es estudioso de la cultura y la política en Estados Unidos y Colombia, se apoya en metodologías cuantitativas, entrevistas y macrodatos. Devin está explorando cómo la retórica y las narrativas sobre política incursionan en nuestra vida diaria y determinan nuestras formas de conocer el mundo.

La mesa contó con la participación del investigador Devin Cornell, de la docente investigadora de la Facultad de Sociología y XXX de la Facultad XXXX. Se agradece la participación a todos los asistentes, a los estudiantes interesados y al grupo representante del Semillero de Sociología Política.